הכירו את הצעת החוק שתאסור על שרים נסיעה בשבת

    חיים הלר No Comments on הכירו את הצעת החוק שתאסור על שרים נסיעה בשבת
    17:55
    05.05.24
    צבי טסלר No Comments on יותר מעשור אחרי ההחלטה: תצא לדרך הקמת בית חולים חדש בנגב

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הויכוחים סביב הפעלת תחבורה ציבורית בשבת מתנהלים שנים רבות, אולם בעקבות הצעת החוק של ח"כ מיקי זוהר מהליכוד שמבקשת לאסור מסחר בשבת, מבקשת ח"כ תמר זנדברג לאסור בחוק על שרים וסגני שרים את השימוש ברכבי השרד בשבתות ובחגים – כל עוד לא מקבל הציבור תחבורה ציבורית בשבת.

    הבוקר (ראשון) צפויה ועדת השרים לענייני חקיקה לדון בהצעת החוק ולדחות אותה על הסף.

    ח"כ תמר זנדברג ממרצ אומרת כי "הצעת החוק נועדה להראות את האבסורד שבעניין. נראה שרק אם חברי הממשלה יאבדו את זכות השימוש ברכב בשבתות וחגים הם יוכלו להבין את מצוקת הציבור שלא יכול להתנייד בשבת בתחבורה ציבורית".

    זנדברג הוסיפה כי "במציאות הקיימת היום, כאשר ברוב המקומות בישראל אין תנועה של תחבורה ציבורית מערב שבת ועד מוצאי שבת וימי החג, בעוד שתנועת התחבורה הפרטית אינה מוגבלת, תושבי ישראל שאין ברשותם רכב פרטי מופלים לרעה בצורה בלתי הוגנת. זכותם לחופש תנועה נשללת למשך 24 שעות בכל שבוע, בלא שום הסבר סביר. על חברי הממשלה לגלות אחריות ודוגמה אישית ולהשבית את רכבם הממשלתי, אשר ממומן מכספי הציבור, ביום המנוחה השבועי ובימי חג, כל עוד הציבור שאינו מחזיק ברכב פרטי לא יכול להשתמש בתחבורה ציבורית בימים אלה, ובכך לפעול לצמצום אי-השוויון".

    יצויין כי כבר זמן רב מנהלים פעילי המאבק למען תחבורה ציבורית בשבת, מאבק נגד שר התחבורה ישראל כץ, ובמסגרת כך אף תיעדו את השר נוסע ברכב השרד הממשלתי בשבתות, לכאורה, לסידורים אישיים בשבתות.



    0 תגובות